torsdag 24 november 2011

84-åring Kvinna Pepparsprejad av Polis i USA

84-åriga Occupy Seattle deltagaren, Dorli Rainey, efter att hon pepparsprejades av Seattlepolisen den 15 november.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

84-åringen beskriver själv händelsen:

- Något lustigt hände mig på väg till ett möte i Northgate...



- När jag klev av bussen vid 3: e och Pine hörde jag helikoptrar ovan. Med tanke på det massiva polisingripandet i New York så kommer säkert också extra åtgärder att sättas in här mot Occupy Seattle...

- Jag tyckte jag åtminstone borde kolla upp det.


- Att Yttrandefriheten numera har sina begränsningar fick jag reda när polisen forcerade in sina cyklar i folkmassan där jag stod och samtidigt pepparsprejade alla demonstranter de kunde stänga in och fånga emellan sig...



 Om det inte hade varit för min hjälte, Irak Veteranen Caleb, hade jag blivit nedtrampad på marken av polisen. Detta är hur demokratin numera ser ut i USA.

 Händelsen lämnade verkligen ett starkt minnesintryck på alla de människor som deltagit i Occupy Seattle och åkte med mig på Nr 1 bussen hem. Bland de kvinnliga demonstranternas plakat på bussen fanns texter som lydde: “Screw us and we multiply.”

-Vi få se.
*

- 84-Year Old Dorli Rainey, Pepper-Sprayed at Occupy Seattle, Denounces Police Crackdowns



undermattan.blogg
Publicerat som Information. Texter och bilder tillhör sina respektive upphovsmän
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTARER

Kommentera helst angående ämnet i artiklarna.
Juridiskt ansvar gentemot slavägarna (myndigheter) ligger helt hos kommentatorn. Uppenbara olagligheter inom hat och hets samt Bullshit & Trollshit plockas bort.